Jag skriver...

onsdag 8 januari 2014

Möte med Skogens Konung

Jag var enormt sugen på att springa. Vaknade lite smått nöjd att min dröm var just en dröm. Jag drömde nämligen att hela jag var drabbad av löss. Det kliade överallt och jag försökte frenetiskt kamma mitt långa hår med den smala lilla luskammen. Usch, ingen rolig dröm.

Efter en smaskig kaffe från vår nya kaffemaskin klädde jag mig för löpning och drog iväg mot jobbet. Jag tänkte mig springa ca en timme, ta mtb-leden med de nya fina reflexerna och sen vidare mot jobbet.
Pannlampan hade lite svagt batteri så jag hade den på lägsta lyseffekt.

Efter ca 1 km hemifrån vände jag upp på stigen och reflexerna glittrade så fint mot mig, trots att pannlampan inte lös på full styrka. Jag log lite för mig själv. Tusan va bra det blev!

Sen rör sig reflexerna!! 

Jag tvärstannar. Bara 2 meter från mig står en stor älg! Den stannar mitt på stigen! Weeeeee! Antagligen blev den lika förvånad som jag. Jag vände snabbt om och sprang tillbaka till grusvägen. Vänder mig om. Älgen, stackaren, sprang nog sin kos. Och det gjorde jag med. 
När Skogens Konung vaktar stigen, väljer jag en annan väg. :) (Gammalt känt ordspråk)


Jag valde grusvägen istället för stigen och benen rullade på. Det gick himlans lätt idag. Det är en härlig känsla. Kom fram till jobbet efter 1,5 timme och frukosten och kaffet smakade perfekt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar