Jag skriver...

söndag 12 januari 2014

Frost på magen

Idag var första gången i fortsättningsgruppen på simningen. Det gick rätt bra idag. Det kändes så i alla fall. Vi var ganska många i gruppen, så det var lite trångt.
De andra i gruppen hade tidigare tränat på "kickar" som jag inte gjort. Minns att jag försökte för många år sen när jag skulle ta dykcert, men det gick inge vidare. Det gjorde det inte idag heller. Det blir lite som att böja ett kylskåp. Stel som ett iallafall.
Det får jag verkligen träna mer på.

Efter simningen knallade jag hem och lät håret torka lite medan jag kollade på en film.
Det hann väl inte bli helt torrt men jag klädde mig för löpning och stack ut i solen. Det var sju minus ute och jag höll låg fin fart och lyssnade på en podcast.

Det var fint ute. Jättefint!





Men det blåste som tusan. Motvinden var görkall! Jag frös inte till en början men det blev kallare och kallare.

Farten sjönk i takt med temperaturen. Jag kände mig stelare och stelare. Kallare och kallare.
När jag kom hem efter nästan 20 km var tröjan under jackan isig. Mage och rumpa var illröda. Ute hade det blivit nästan 10 minus. Det är egentligen inte så kallt men idag kändes det så.

Brrr! Tyckte jag hade klätt mig bra med vintertights och dubbla tröjor under jackan. Men det var inte tillräckligt. Nästa löptur blir det mer kläder och i ullmaterial. Ull is The shit! :)

Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Försök att simma fjärilsim, där pratar vi om kickar och för mig rätt stillastående simning :-)

    SvaraRadera