Jag skriver...

tisdag 10 december 2013

Snöcykling

Det här med att smyga igång träningen... Det råkade bli dubbelpass idag ändå. Det är ju liksom tisdag och gemensam cykelträning.

Snön som kom i helgen har ju i stort sett smält bort i stan. I skogen ligger det mesta kvar, det fick vi erfara när vi körde kvällens cykelpass. Transportcyklingen till skogen är inte så bekväm med dubbdäcken på. Det smattrar och låter så det går knappt att samtala.

När vi sen kom in i skogen var det typ en decimeter blöt snö på stigen. Cykeln kastades hit och dit och det gällde att vara på sin vakt och styra emot så man inte körde omkull. Det lyckades jag med i alla fall utom ett. Då la jag mig där i snön i en kurva. Inga bekymmer, det var mjukt i snön.

Benen fick jobba på och det var tungt och tufft att köra i den djupa snön, särskilt uppför. Men det var så HIMLA GÖTT och va TILLBAKA! Wihooo! tjoade jag och trampade på. I'm Back!

Dålig bildkvalité genom skyddspåsen.
När vi kom tillbaka hem var cyklarna fulla av slask. Drev och kassett var nästan bara isig slask. Så vi tog med cyklarna upp i lägenheten för en liten dusch. Först försökte vi skaka av så mycket som möjligt utomhus så klart.
Jag drog igång med att laga frukost (inför imorgon) medan sambon tvättade sin cykel.
Det såg väl lite annorlunda ut, kan man säga. Kocken stod där i cykelbrallor och med cykeln närmast spisen. Men det bjuder jag på. :)

Vår lägenhet har trägolv överallt utom i köket och badrummet så det var i köket det fick bli parkering sen. Så det är jättetrivsamt i vårt lilla kök nu med 2 rena fina cyklar.

1 kommentar: