Jag skriver...

tisdag 10 december 2013

Smyger

Jag hade med grejer till jobbet igår redan, för att försiktigt testa att springa lite på lunchen. Men det kändes inte ok och jag avstod.

Idag kände jag mig typ som vanligt så jag tänkte ta en liten pyttetur på lunchrasten. Bara smyga in lite träning i livet igen.
All snö som kom i helgen håller nu på att smälta borta. Synd...
Det är slask och halt överallt och luften är som mjölk.

Inget finväder ute idag.
Dags för lunchrast och på med kläder och pulsbandet. Tyvärr glömde jag buffen hemma. Tur jag har en rejält kaluffs. ;)
Jag gav mig iväg från jobbet. Vädret var inte det bästa men det var däremot musiken och humöret. Det var riktigt gött att röra på sig igen. Jag hade ställt in klockan att bara visa puls och bestämde mig för att ligga under 150.

Det gick bra och jag sprang försiktigt och lyssnade på några goa låtar. Det var lite kallt om huvudet men hörlurarna värmde öronen bra.

Jag höll mig i stan där jag för det mesta kunde få lite fäste under skorna. Det gick bra och jag fick nästan ihop en hel mil. Känslan var skön och kraften fanns där, kanske inte fullt ut, men den fanns.
Nu återstår det att se om det blir bakslag eller om jag piggar på mig det sista.

Go o gla'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar