Jag skriver...

onsdag 20 november 2013

Sviterna för en supportbil

Min lilla bil fick agera support i helgen. Det fungerade jättebra och som vanligt är den driftsäker och fungerar klockrent till det jag begär av den.

Men när jag handlade i lördags och sen skulle bära ur alla papperskassar och botten faller ur inser jag att hela bagageluckan är dyngsur. Filten som ligger där vrider jag ur och förstår att det läckt ut vatten, men inte hur mycket.

En av vattendunkarna, den lilla på ca 10 liter har ramlat omkull och är inte tät. 10 liter vatten ligger nu i bilen!
Jag inser inte detta där och då, i alla fall inte att det är så mycket vatten. Tar ur filten och roddar för söndagens löpning. Lägger ut en torr filt och använder bilen som support igen. Det funkar bra men den immar igen hela tiden...

På måndagen när jag kollar lite extra ser jag att mattorna i baksätet nästan flyter. Det är vatten. Överallt. När jag ställer in foten blir det en pöl runt. Inte bra...

Vattnet hade alltså runnit från bagageluckan, under baksätet och ner på golvet.
Nu står bilen i ett garage med värmefläktar och avfuktare. Mattorna är urtagna och snart hoppas jag att 10 liter vatten också är urtaget. Det har säkert runnit ut nån annanstans också.


Vilken tur att jag inte har nån finbil! Jag är jätteglad för det! Jag skulle bli jätteledsen om jag hade lagt ut många, många pengar på en fin bil som sen blir fylld av 10 liter vatten. Just nu känns det helt ok ändå. Bilen fungerade till det jag ville. Den får väl torka ur helt enkelt.

Ingen skada skedd egentligen. Det är ju bara vatten, precis som regn. :)

Fast 10 liter vatten är mycket när det kommit utanför dunken. Tydligen. Haha!

1 kommentar: