Jag skriver...

torsdag 28 november 2013

Simning och gym

Igår kväll drog jag ner till badhuset. Det är en sån förmån att bo så nära. Bara en väg mellan.

Det var inte helt folktomt men ändå gott om plats i bassängen. Jag fick låna en dolme och efter uppvärmningen (eller insim som jag egentligen vet nu att det heter) simmade jag en kvart med den. Försökte verkligen simma lugnt och koncentrera mig på att göra rätt. Och på nåt sätt känns det som om det går bättre och bättre.

Körde sen på utan dolme och det kändes bra. Min simtränare Andreas satt på kanten och han sa sen när jag gick upp att det såg bra ut, vilket så klart var kul att höra.
En hel timmes simning nästan oavbrutet, bara lite pustning emellan, gjorde mina armar väldigt trötta.
Hann testa att göra vändningar också. Det var kul!

Idag har jag varit hemma med sjuk son så jag drog till gymmet nu ikväll. Värmde upp på löpbandet. Sprang drygt 2 km i 5.27-fart innan jag sakta ökade farten som slutade på 4.16. Det kändes lätt och väldigt bra. Härligt!

Sen blev det kettlebell, hantlar och lite maskiner innan jag tog mig hem. Mycket bra!
Benböj på gång.
Imorgon bitti blir det morgonlöpning. Länge sen nu och jag ser fram emot det, väldigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar