Jag skriver...

torsdag 7 november 2013

Segt men trevligt

Bestämde träff med Ulrica för lite morgonlöpning i morse. Vi hade båda tränat tufft igår och benen gick inte av sig själva direkt. Tur att det drabbade oss båda tänkte vi och babblade på i morgonmörkret.

Det gick så tungt och det kändes som om jag sprungit flera mil redan trots att klockan visade några enstaka km. Men så får det väl också va ibland.

Det blev lite drygt 12 km innan solen gick upp. Lite lagom så där. Hängde in kläderna i torkskåpet på jobbet så jag kunde ta mig en tur på hemvägen också. Men när klockan började närma sig hemgång öste regnet ner utanför. 6 grader och regn utan regnkläder. Inte lockande alls. Särskilt inte efter måndagens frysning. Så när det erbjöds skjuts tackade jag tacksamt ja, och undkom det kalla regnet.

Efter maten drog jag istället till gymmet. 1,5 timme senare kom jag hem med en mör överkropp. Kämpade på med kettelbell, hantlar och nån maskin. Det kommer kännas imorgon skulle jag tro.
Foto: Maria Jansson
Men imorgon är en annan dag. Då blir det återigen ett trevligt morgonpass med Ulrica! Ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar