Jag skriver...

tisdag 26 november 2013

Rejält bra fäste!

Tisdag igen och cykling med klubben. Det skulle bli det första passet med dubbdäck på cykeln. Idag blev vi 6 glada cyklister som samlades vid Team Sportia, 5 grabbar och jag.

Vi tog oss ut ur stan och in i mörkret. Eller nåja jag har ju en bra lampa nu som lyser upp min tillvaro så det funkade ju jättebra! Under asfaltkörningen på väg till skogen lät däcken något fruktansvärt och jag ångrade att jag inte stoppat proppar i öronen (socialt?). Usch vilket oväsen!

Men sen när vi kom i skogen fungerade däcken utomordentligt bra. Det var stor skillnad att köra i skogen, och för att inte tala om hala spänger. Inga bekymmer! Däcken greppade otroligt bra och jag känner mig jättenöjd med det inköpet.

2 timmar på mtb i skogen och dryga 3 mil. Socialt, roligt och mycket givande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar