Jag skriver...

torsdag 28 november 2013

Nya tokigheter på g

Jag var ju lite sugen på 6-timmars på löpband som avgjordes i förra veckan. Men här i lilla Kristinehamn blir jag ganska ensam om det suget. Visserligen har jag inte gjort någon större research om det men.... Nej, jag tror inte det i alla fall. Kanske nästa gång..

I alla fall så ska gymmet, Actic Kista, som ordnade med 6-timmars genomföra en annan tokig grej i januari. En Ironman inomhus!
Eller ja, det är tidsstyrt och jag kommer inte hinna genomföra en Ironman på den tiden, tror jag, men jag kommer i alla fall delta och testa min första triathlon!!
Stöllig människa på bild
Foto: Privat

Så här kommer det gå till;
Först simmar man en timme i bassäng.
Sen har man 5 minuter på sig att komma upp på en spinningcykel.
Där ska man sen cykla i 5 timmar.
5 minuters paus sen.
Och som grädde på moset 4 timmar på löpband.
Totalt 10 timmars träning alltså.

Det här kommer bli min första triathlon och då kan det väl vara bra att jag är på ett och samma ställe?! Ingen större drunkningsrisk, inte ramla på cykel eller få punka, eller bli liggande med kramp i nåt dike. Måste ju va ett bra tillfälle att testa eller?! ;)

11 januari är det alltså dags för nya tokigheter. Stölligt va?!


3 kommentarer: