Jag skriver...

måndag 4 november 2013

Ny energi och iskall

Det blev en otroligt härlig helg tillsammans med min älskling. Vi har käkat massor av mat, varit på bio och bara haft det lugnt och skönt. Inga tider att passa, bara laddat in en massa kärlek och ny energi.



Efter lite shopping styrde vi bilen hemåt och vi hann precis in och byta om innan det var dags att dra iväg och röra lite på sig. Sambon drog iväg på sin badminton och jag var ju tvungen att testa mina nya tights. ;)

Jag lät benen rulla långsamt ett varv runt stan. Kände mig tung efter all mat (hotellfrukost, restaurangbesök osv). Så det var jätteskönt att då lite blodcirkulation i kroppen, och få igång systemet igen. Det var så behagligt ute och mina nya tights funkade helt perfekt! Nöjd!



I morse steg jag upp strax före halv sex. Kikade ut och såg att det var blött och kom nån enstaka droppe, men inget regn. 6 grader visade termometern. Bestämde mig för att strunta i regnkläder. Det skulle ju klarna upp...



Men när jag sen sprang iväg kom det mer och mer regn. Vinden blev hårdare och hårdare. Jag hade tänkt springa halvmaran men vände mot jobbet tidigare. Jag frös! Och jag var genomblöt! Vinden ven så hårt runt huvudet att jag inte ens hörde vilken låt jag lyssnade på. Regnet piskade min kropp. Jag böjde ner huvudet och malde på. Inte kul alltså...



Försökte tänka positiva tankar men det gick väl så där kan man säga och jag längtade bara efter den varma duschen på jobbet. När det var 1 km kvar slutade det regna men då var jag så frusen så chansen att jag skulle fortsätta springa fanns inte. 1,5 timme i regnet räckte till, och blev över.








Så här såg benen ut efteråt.. Inte bra...

Foto: Privat



Den korta hemlöpningen var desto behagligare. Inget regn och en gnutta sol. Så ska det va! :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar