Jag skriver...

fredag 1 november 2013

Myspys

Det var en sån där skön morgon idag. Kanske för att jag kommer ha en toppenhelg. Kanske för att det var helt perfekt springväder. Kanske för att jag längtade efter att springa.

Jag hade klockan på 5.20. Jag vaknade av mig själv och såg att klockan var 5.17. Bara att smyga upp. Tryckte igång kaffet som jag förberett igår kväll och klädde mig. Drack mitt kaffe i lugn och ro och smög sen ut genom ytterdörren. Det var mörkt ute, och lagom varmt. Tassade ner mot Ringvägen och mötte Ulrica som var på väg till Arenan för att instruera ett pass Tabata. Det är ett tufft pass kl 6.00 på morgonen. Vi pratade lite innan jag fortsatte i lugn fart ut mot Marieberg.

Benen lullade på och jag lyssnade på musik och hade det gött. Brydde mig inte det minsta om att titta på klockan ens. Mötte sen Jonas och hejade på honom. Roligt med så många morgonspringare!
Jag rundade Ålkärr innan jag tog mig upp mot Hultet. Planen var nämligen att springa milen där innan jag tog mig till jobbet. Eftersom jag tog en omväg dit så skulle det också hinna ljusna innan jag sprang in i skogen.

Åh, va härligt det var, blött, halt och geggigt i skogen. Precis som det ska va! Jag tassade fram lugnt och försiktigt.
Sen gick det fort, jag sparkar till nåt, tappar balansen och försöker "springa ikapp mig själv" men misslyckas och faller. Kanar i det blöta gräset. Attans! Reser mig och tack vare geggan och allt det blöta är jag oskadd. Gött!
Skitiga skor som snart gått 100 mil. Måste köpa mig nya!
Foto: privat

Jag fortsätter milbanan runt och tar mig sen ner mot jobbet. Stänger av klockan på 26,5 km. Hade det inte varit arbetsdag hade jag kunnat fortsätta hela förmiddagen kändes det som.
Benen och kroppen kändes så pigga trots att jag varken ätit frukost eller hade med mig nåt att äta eller dricka.
Att springa så där långsamt är verkligen himla skönt.
Avslutade passet med min favoritlåt just nu. Stiftelsen med En annan värld. Jag sjöng och viftade med armarna, och hoppas ingen såg mig. Hihi!

Gillar den skarpt alltså! Och så blir man ju på ännu bättre humör av bra musik, eller hur?!

Härligt att börja den här helgen med ett myspyspass och nu blir det vilo- och myshelg. Sambon och jag åker till Linköping nu och ska bara rå om varandra hela helgen. Ingen cykel får följa med. Inte heller löpskorna. Nu blir det go mat, biobesök, vila och en massa kärlek!

Hörs på söndag!

2 kommentarer:

  1. 100 mil med Hoka skorna :-)
    Så du trivs riktigt bra med dom nu?
    Har för mig att du var lite tveksam efter första passet.

    SvaraRadera