Jag skriver...

måndag 18 november 2013

Mina nya skor

Jag har nyligen köpt mig nya skor. Ett par trailskor och ett par nya Hoka. I helgen testades båda skorna på långpass.

I lördags sprang jag ju en terrängmara, Sweden Irontrail Marathon-banan som ju ska bli tävling nästa år. Jag använde då mina nya terrängskor, Inov-8 X-talon 212.
Det var riktigt blött, lerigt och halt i skogen. Skorna fungerade väldigt bra på stigarna. Bra fäste och skön löpkänsla.
Sulan består av kraftiga gummidobbar som höll fästet bra. Ett lite tjockare mockatyg (det turkosa) sitter längst ner mot sulan och det skyddar mot vassa stenar och rötter som annars kan kännas igenom på sidan av foten.
När de var nya...
Foto: Privat
Det lilla negativa jag kan komma på var att de var jättehalkiga på blöta spänger. Det är ju inga metalldubb under och jag kanade som bambi på brädorna. I övrigt är jag väldigt nöjd med dom.
44 km och inga bekymmer med fötterna.

Söndagens långpass gick på grusvägar och jag sprang för första gången i mina nya Hoka One One. Modellen heter Stinson Trail, men de funkar lika bra på väg.
Skorna är vansinnigt sköna och dessutom jättesnygga. Det är en härlig mjuk känsla och benen bara rullar på. Ingen trötthet eller ömhet och fötterna klarade sig helt utan skador, även denna dag som innehöll 49 km.
Nåt negativt kan jag hitta med de här skorna. Jag kär helt enkelt, i mina nya, fina skor. :)
Fel brallor till...
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar