Jag skriver...

tisdag 19 november 2013

Ett gift

Löpningen är ett gift. Att springa långt och länge är ett ännu starkare gift, och jag är beroende. Jag erkänner. 

Helgens långpass sitter kvar i kroppen. Inte som trötthet eller träningsvärk. Snarare som ett leende och mycket mersmak. Jag är så himla glad och nöjd att allt blev så bra. Vädret var med oss, många löparkompisar var på plats och vi hade det så trevligt.

Igår var jag trött som ett vrak mentalt. Lite för många bollar i luften en period har gjort min sömn helt paj. Nu har jag släppt lite och i 2 nätter har jag sovit utan att vakna en endaste gång. Vilken skillnad! Känner mig som en ny människa.

Och vet ni, jag bara längtar efter att springa långt igen. Det är ett gift som jag vill ha mer av. Fler km'ar. Mer endorfiner.

På fredag ska några härliga människor springa 6 timmar på löpband. Funderar på att hänga på. Tokigt va?! Har stått ut 75 min som mest på hamsterbandet. Kanske lika bra att ta ett nytt pers?!
Funderar lite till...
Foto: Wellness Gym, Kristinehamn Arena

Ikväll blir det en cykeltur med klubben och imorgon bitti ska jag äntligen springa igen. Så jag längtar!



1 kommentar:

  1. en till som älskar att springa långt och länge, fast i drogen ;)!

    SvaraRadera