Jag skriver...

tisdag 12 november 2013

Blöt, blåsig morgon

Det skulle regna hela förmiddagen sa väderprognosen. Jag packade i ordning mina regnkläder inför morgonens löppass. Men när jag sen steg upp och tittade ut så såg det inte ut som om det regnade så mycket. Jag såg inte ens att det regnade. Så jag hoppade över regnkläderna. Planen var att springa en timme typ, och på en timme hinner man väl inte frysa ihjäl va?!

Jag mötte upp Ulrica längs Ringvägen. Med vinden i ryggen kände jag knappt att det regnade.
Sen vände vi.

Då. Kändes. Vinden. Och. Regnet. Mycket!

Vi borrade ner huvudena och hörde knappt vad den andra sa när vi tog oss ut ur stan. In i mörkret. Vinden och regnet piskade oss, men vi är ju inga maränger så vi höll ut. :)

Sen när vi vände in mot stan igen, kom skogen och banvallen och skyddade oss så vi fick lite lä. Det blev genast mycket skönare.

Landade in på jobbet vid 7 och var duschad och klar till kvart över. Lite lagomt så där.

Nu blir det mattajm före cykeltajm. Äntligen ska jag testa min nya cykellampa!

Cykelbild från i somras.
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar