Jag skriver...

torsdag 31 oktober 2013

Morgon-mtb

Min cykel var verkligen grisig efter alla pass i den blöta skogen. Vi har ingen möjlighet att tvätta av cyklarna hemma, om vi inte ska bära upp dom till duschen i lägenheten, vilket vi gjort också nångång. :)

Men idag tänkte jag ta cykeln till jobbet och tvätta av den i tvätthallen. Och ska jag ändå köra mtb till jobbet så kan jag ju köra en extrasväng!
Det var lika behagligt ute som alla andra mornar, men det blåste en hel del. Det märkte jag inte alls när jag cyklade iväg, för då hade jag medvind. När jag sen kom ut på öppna gärden och fick vinden i ansiktet insåg jag att det blåste rätt rejält.

Men jag jobbade på och trampade runt Sunnäs och Ölme innan jag styrde mot jobbet. Nästan 30 km cykling före jobbet. Men...

För 2 veckor sen testade jag att simma före jobbet. Idag testade jag alltså att cykla. Men det är ingenting som går upp mot att springa på morgonen.
Men det kanske är en vanesak det med.

Min fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar