Jag skriver...

söndag 6 oktober 2013

Äntligen långpass igen

Det har varit en riktigt skön helg men måånga sömntimmar. I fredags la vi oss vid halv elva, vaknade nån gång på morgonen och gick på toa men somnade om direkt efteråt. Nästa gång jag vaknade till och tittade på klockan visade den 11.34! Vi hade sovit i 13 timmar! Det behövdes säkert. ;)
Sen gick resten av dagen åt att förbereda den trerätters middag vi skulle bjuda våra gäster på under eftermiddagen. En lyckad dag utan träning. (Var bara utanför dörren för att hämta löv till dukningen.) 

Idag startade jag upp dagen med den tredje simlektionen. Nu med rätt utrustning, simdräkt (du ser, Jan-Erik, jag lär mig ;) ) simglasögon och till o med badmössa (eller jag menar simmössa). Det går framåt tycker jag även om det är väldigt svårt fortfarande. Men det går ändå bättre och bättre. Det är riktigt skoj i alla fall och nästa söndag kan jag inte vara med så jag kanske går iväg under veckan och tjuvtränar lite istället.

När jag kom hem efter simningen tog jag mig en kopp kaffe och klädde mig sen för löpning. Jag hade tänkt mig ta en lite längre tur. Jag var verkligen jättesugen! Tog rygga med vatten och gav mig iväg. Ställde in klockan på att bara visa puls.
Pulsen låg runt 150 hela tiden och benen rullade på. Solen sken och jag lyssnade på ljudboken och senare även musik. Det var rätt gött!

Jag hade ingen aning om vilken fart jag sprang i men jag hade ett hum om vilken sträcka det skulle bli.


Sträckan slutade på nästan 33 km och äntligen fick jag till ett långpass. Det enda lilla molnet på himlen är att pulsen fortfarande är lite för hög i förhållande till farten. För när jag kom hem fick jag se att jag sprungit väldigt långsamt. Och då borde jag inte snitta en puls på 152. Skumt.
Jag känner mig inte sjuk, har inte ont i halsen och är inte förkyld.
Ingen björn där

Och inte där

Och inte där heller.
När jag kom hem sen läser jag på Funbeat att en kompis sprungit nästan samma sträcka som jag, och träffat en jägare som varnade för en björn! Jag vet att det finns björn i det området för mina arbetskompisar har sett björnbajs där när de jobbat, och så har det stått i tidningen. Och jag tänkte lite på det när jag sprang där och tittade lite extra, men björnen håller väl sig undan. Spännande ändå!! :)

1 kommentar: