Jag skriver...

lördag 12 oktober 2013

Antal km per dag

Ett år ville jag springa 365 mil, dvs snitta en mil om dagen. Det målet uppnådde jag. Det var ju mest ett plojmål, och hittills i år har jag knappt kollat på antalet mil. Men flera trådar på Funbeat tar upp ämnet så jag kunde inte låta bli att kolla nu.

Så här ser det ut. Idag är det dag nr 285 på 2013. Jag har totalt sprungit 313 mil. Så även i år ligger jag i fas att snitta en mil om dagen, än så länge.
Det är 80 dagar kvar på året så jag kommer med stor sannolikhet inte att komma upp i fjolårets summa, 471 mil. Det här blir första året sen jag började springa som jag inte springer längre än året tidigare.
Men det gör inte ett dugg.

Men just nu vacklar jag från ena dagen till andra. En dag är jag skitsugen på att mala mil efter mil. Springa jättelångt. Springa varje dag.
Nästa dag är motivationen som bortblåst och jag funderar på varför jag öht ska springa när jag ändå inte har nåt att blicka mot.

Kanske skulle boka in nåt skojigt äventyr snart...
Gammal bil på starka ben.
Foto: Privat



2 kommentarer:

  1. Jag kommer tokpersa antal löpta mil detta år men känner ingen som helst lust inför nästa. Behöver oxå ett nytt äventyr att längta till men vad vet jag inte nu.Ultra Tri Sweden eller Trans Scania eller bara ta en joggingvagn och dra :-)

    SvaraRadera
  2. Sjukt många mil i år, lätt avis! Glad att fått dela 17 av dem med dig. Har du inga drömlopp som du kan springa nästa år?

    /Mats

    http://www.alltomlopning.se/blogg/mats/

    SvaraRadera