Jag skriver...

fredag 13 september 2013

Tillbaka i ringen

Det råkade bli dubbelpass igår. Jörgen och jag bokade först ett lunchpass i det underbara vädret. Solen sken och det var varmt och gött! Babblade på mest hela tiden, mest om utmb så klart. Som alltid blir jag på så gott humör av att träffa Jörgen. En riktig solskensmil.

Det var längesen jag var på kick n' box, typ i våras tror jag. Nu var jag lite sugen på att köra igen. Fick med min kompis och kollega Fredrik.
Tycker det är mycket bra all roundträning. Hela kroppen får sig en omgång.

Eftersom jag använde stavarna under hela UTMB (42 timmar) utan att vara en van stavgångare överansträngde jag mina handleder (surprise! haha). De gör ganska ont nu när jag böjer dom bakåt. Därför fick jag hoppa över ett par övningar, bla tricepspress. Det gjorde helt enkelt för ont i handlederna. Istället gjorde jag lite extra övningar för magen under tiden och det känns idag kan jag meddela. Gött!

Och jag blev faktiskt förvånad över hur mycket kraft jag ändå hade i benen. Trodde inte de skulle klara så mycket. Passet är 90 minuter exkl stretch och de sista mintrarna körde vi utfall med spark, men då brände det rejält i låren...
Sträcker lite på benen efteråt.
Foto: Privat
Det var en riktigt skojigt pass och jag var dyblöt när jag kom hem. En riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar