Jag skriver...

söndag 29 september 2013

Multisöndag

Idag var det dags för andra simlektionen på crawlskolan. Förra söndagen var det inställt pga simtävling.
Idag tränade vi andning och vattenläge. Tänk att det ska va så svårt! Samtidigt är det ju jättekul att lära sig.
Men det är så himla många saker att tänka på, samtidigt.
Riktigt, riktigt skoj är det i alla fall. Klickade hem en baddräkt och ett par simglasögon idag. Måste ju va lite kittad. ;)

Jörgen och jag ska ju köra Åre Extreme Challenge nästa sommar och inför det (innan det blir för kallt i vattnet) ville vi testa om jag kunde paddla hans surfski.
En surfski är en smal, rank kajak som går snabbare i vattnet men badchansen är rätt överhängande.

Jag fick låna Jörgens torrdräkt. Skrattade så jag fick ont i magen, så snygg var jag! Den var liiite stor liksom. Och sen såg fötterna så roliga ut.






Jag plurrade nån gång inne vid stranden innan jag fick lite snits på det och paddlade iväg en tur. Men det var läskigt. Jättevingligt! Inte alls som en kajak.
Men det krävs nog lite mer övning.








Efteråt grillade vi korv där i höstsolen innan jag sprang inåt stan. Fick ihop drygt 11 km när jag kom in till jobbet, där jag hämtade sambons cykel och cyklade hem.

En riktig multisöndag med simning, paddling, löpning och cykling.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar