Jag skriver...

tisdag 10 september 2013

Kråål

När jag var yngre, läs typ 10 år, tränade jag simning. Tyckte väl det var rätt skoj. Men jag lärde mig aldrig simma crawl. Körde bara bröstsim. På senare tid har jag velat lära mig crawla. Det ser så härligt ut. Tänk er en speglblank sjö och sen bara skär man genom vattnet med lugna rörelser. Visst vore det coolt?!

För nåt år sen kollade jag upp om det fanns nån crawlkurs och det fanns det. I Karlskoga, 2,5 mil härifrån. En vardagkväll typ kl 21. Hm, ok, om jag ska börja simma kl 21 och sen duscha och resa hem efteråt så det blir det ju natt innan jag kommer hem. Det var liksom inget alternativ ens.

Men nu finns det en crawlkurs här i Kristinehamn! I Sannabadet som ligger på andra sidan gatan från där jag bor! Kanoners!!

Så på söndag börjar det! Det ska bli jättekul det här!

Jag ska äntligen få lära mig krååla! :)

Vilången ligger spegelblank. Tänk att få simma här!
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar