Jag skriver...

söndag 18 augusti 2013

Kajakdag

Kristinehamn multisport med Jörgen i spetsen ordnade idag en kajakpaddlingsdag. Samling redan kl 9 för att tajma det bästa vädret. Ett riktigt smart drag visade det sig.

Sambon och jag fixade matsäck och tog med barnen ut till Jörgens stuga. Vi blev ett gäng och vi valde kajak och paddlade sen ut till en ö där vi käkade vår lilla lunch.





Sambon och jag körde K2'an och det gick riktigt bra! Barnen stannade på land, badade, rodde jolle och lekte.








När vi kom tillbaks kom regnet. Så det var en fin tajming och några timmar tillsammans på sjön. Riktigt trevligt!
Jag blir ännu mer sugen på att köpa mig en kajak.

Det mindre trevliga var fästingen som satt fast på min hand när vi kom hem.


När vi lämnade Jörgens stuga fortsatte vi till "vår" med ytterligare en vindsurfingbräda som vi köpte igår.


Den var vi ju tvungen att testa och lagom tills allt var riggat tittade solen fram. Det gick inge vidare att surfa för mig idag. Vinden växlade hela tiden och det slutade med att jag plaskade mig in till land igen. :)
Men det kan inte gå bra alla gånger!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar