Jag skriver...

fredag 28 juni 2013

Stelgafflat

Efter att vi meckat och lagat min lilla bil lite tog vi en mtb-tur i skogen. Medan sambon väntar på sin enormt efterlängtade nya mtb så lånade han min gamla cykel.
Det är en liten transportsträcka asfalt upp till Björkvallen och jag ställde om min framgaffel till odämpat läge.

När vi kom fram körde vi lite i Kullhagarna och försökte lista ut vart banan går. Men vi lyckades väl sådär skulle man kunna säga så vi valde att köra mtb-leden istället. Det gick inte riktigt lika bra som när vi cyklade i tisdags. Jag fegade lite och det kändes som om jag skulle köra omkull hela tiden, men jag lyckades hålla mig kvar på hjulen.

När vi kom hem var vi både leriga och svettiga och när jag ställer in cykeln hemma inser att jag kört hela tiden med stel framgaffel! Inte undra på att det kändes skumt.
Slarvigt av mig men nu har jag provat det också. :)

Ett riktigt roligt cykelpass tillsammans med älsklingen blev det iallafall. Och idag kommer hans nya cykel hem till oss. Det kommer nog bli mer cykling innan veckan är slut!

Sambon på min gamla cykel på KFUM Multisport.
Foto: KFUM Multisport/AH Event

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar