Jag skriver...

lördag 29 juni 2013

Premiärcyklat

Så fick älsklingen hem sin nya cykel till slut. Grym snabb leverans på 24 timmar från Evalds mtb. Igår monterades allt på och vi tog sen med cyklarna till stugan för att premiärcykla lite. Det gick bra och jag vet en som är riktigt glad för sin nya hoj. Eller jag vet två... ;)

Bor man i lägenhet på tredje våningen får man vara lite kreativ när man ska underhålla cykeln. Jag tog med min in i duschen. Tyvärr har vi ganska litet badrum, men det gick bra och vi blev rena. :)

Växlarna behövdes justeras lite på den allra nyaste cykeln. Så det löste vi med en enkel rem i chinsstången i sovrummet. Allt funkar liksom!
I morse efter frukost tog vi sen en tur i skogen. Det är riktigt skoj och jag vågar köra mer än tidigare. Kanske för att jag har en cykel som passar mig.
Sen var det dags att fara hem och äta och duscha innan avfärd mot flygplatsen i Västerås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar