Jag skriver...

tisdag 25 juni 2013

Nya MTB

Cykeln jag hittat på Blocket i Karlstad visade sig vara lite dyr i förhållande till nypris så det vart inget köp. Det blev en ny istället! :)
Jag har haft ett litet öga till att byta mtb i många år nu. Den jag en gång i tiden köpte var för stor. Det är för långt avstånd till styret så jag blir liksom "hängande" och den är lite för hög så det blir alldeles för bängligt i skogen. Hade jag varit en duktig cyklist hade jag säkert fixat det, men nu är jag ju egentligen en löpare på cykel. ;)
Inköpet blev en Scott Scale 60 i snygg limegrön färg. Det var egentligen 2012 årsmodell så den var nersatt 3.000.
Helt ok komponenter för min nivå på cykling så jag hoppas vi kommer trivas tillsammans. :)



Igår fixade jag med lite skyddsklistermärken, monterade på flaskhållare och satte på mina spd-pedaler osv.
Gissa vem som ska ut och cykla ikväll?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar