Jag skriver...

söndag 30 juni 2013

Löpning med bad

Efter en skön sovmorgon och lite cykelmek begav sig sambon till stugan med bil för att snickra altan. Jag klädde mig för löpning till stugan och tog ryggan med vatten. Funderade lite vilken väg jag skulle ta men beslutade sist ta vägen via Sättra. Det skulle ge mig ca 16 km varav en uppförsbacke på 1 km. Bra träning det. :)

Solen sken och jag luffsade iväg till min favoritmusik. Det går uppför en hel del, ett par hundra höjdmeter första milen.
När jag kom till högsta punkten sken solen på mig. Jag hade svag motvind (så inte flugor o sånt skit kommer) det gick lagomt nerför, så där så allt bara rullar på utan att det är det minsta jobbigt. Och så kom just Euphoria med Loreen i lurarna. Alltså det var så himla härligt! Åh va jag njöt! Jag sjöng och sträckte armarna mot himlen! Så himla härligt!!

När jag sen kom till Vassgårda och bara hade 2 km kvar var jag så hög på endorfiner att jag inte ville sluta. Jag svängde vänster och avslutade med ett ärevarv runt Vilången.


Fick ihop 26,5 km och plumsade direkt i sjön när jag kom fram. Det var riktigt gött i vattnet. Jag stannade i och simmade en stund innan jag gick upp och la mig i värmen från solen. En fin dag.

Sen blev det grillat och kaffe.
Strax ska vi fara hem och cykla lite. Mtb är också kul!

För övrigt är det ett år sen jag och Johanna sprang 212 km i över 40 graders värme i Ungern.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar