Jag skriver...

torsdag 27 juni 2013

Lätt regnlöpning

Igår ösregnade det här. SMHI hade tom utfärdat en klass 1-varning för kraftigt regn. Men lite vatten stoppar inte Jörgen och mig. För det är ju bara vatten, precis samma vatten som när man duschar, kanske lite kallare men annars spelar det ingen roll. Så vi bestämde träff för en lunchlöpning.
Jörgen ska tävla i Åre i helgen så vi sprang och fixade några ärenden, både på Team Sportia och Intersport. Vi kom in genomblöta och droppande av allt regn.
Sen fortsatte vi igen. Upp över Djurgården och obanat genom skogen för att sen komma tillbaka till jobbet igen. Så det blev verkligen ett allt-i-allo-pass. Vi sprang både på väg, stig, motionsspår, obanat och i stan.
Och sen har vi så förbaskat kul, Jörgen och jag! :)

Team Sandra och Jörgen i ledning på KFUM Multisport.
Foto: KFUM Multisport/AH Event
Imorse bokade jag och Ulrica ett morgonpass. Ute var det lätt duggregn. Vi tänkte ta det lugnt och mysjogga. Vi babblade och pratade om det mesta och när jag kom fram till jobbet visade det sig ändå att vi sprungit snabbare än mysjogg.
Det är en härlig tid nu!

Dessutom är det årets nästbästa dag idag. Imorgon infaller årets bästa, sista arbetsdagen före semestern...

1 kommentar: