Jag skriver...

måndag 27 maj 2013

Viloperiod med dubbla tävlingar

Det har varit mycket träning under hösten och vintern. Mycket tid ock kraft har gått åt till att planera, prioritera och genomföra alla träningstimmar. Mina goa barn och min älskling har fått mindre av min tid. Mina baksida lår har gjort lite ont. Därför har jag nu bestämt mig för att ha en lite lugnare period innan UTMB-träningen drar igång. Visserligen är det bara 3 månader kvar men det men det hinns.
UTMB väntar om 95 dagar.

I helgen nu har jag inte tränat en minut, bara ägnat mig åt min familj. Det är så mycket värt! Kärlek mina vänner!

Jag kommer ta nån vecka till utan en massa mil. Jag tror min kropp behöver det. Jag saknar träningen men ändå känns det väldigt skönt.
Foto: Maria Jansson

Men jag har 2 små tävlingar på gång de närmsta 2 veckorna också. Men det är verkligen små lopp. Det första är redan på torsdag. Kristinehamns eget lilla stadslopp, Harsprånget. 6 km långt och jag deltar i ett lag tillsammans med andra på mitt jobb. Förra året var vi också med och då kom jag tvåa. Det var mitt livs jobbigaste lopp. Verkligen. Jag sprang 6 km i 4-fart! Huh!! Det kommer nog inte bli så snabbt i år, tror jag. :)

Om 2 veckor ska jag tävla i multisport igen tillsammans med Jörgen. Vi ska köra en tävling i Örebro. Jag kan inte skryta med en massa träning med cykling och paddling direkt men det kommer bli kul. Dessutom har vi ju en seger att försvara från sist. ;)

På cykel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar