Jag skriver...

måndag 6 maj 2013

Mycket nu

Igår kväll kunde jag inte sova. Försökte länge, men ögonen bara öppnade sig. Typiskt! Nu när jag behöver sova som mest. Vid halv tolv gav jag upp och steg upp igen och satte mig och spelade Candy Crush.
Varför sover jag inte? Var det för att jag sovit för mycket i helgen? Eller för att jag inte tränat på 2 dagar och var full av energi? För mycket kaffe?
Tankarna snurrade runt i mitt huvud. Det är många bitar som måste falla på plats närmaste dagarna. Saker som ska fixas och arrangemang som ska besökas.

Måste göra en lista för att inte glömma något.

Igår bakade jag i alla fall brödet, så det är klart. När jag hällt i alla ingredienser i bunken och skulle bara ha i äggen, så fick jag tag i ett ruttet ägg! Skit! Luktade verkligen inte bra, allt var förstört och jag fick slänga alltihop och börja om. Inte kul!

Idag ska jag jogga en sväng efter jobbet och sen på massage.
Massagen krockar med barnens bågskytteträning men min sambo följer dom dit. Sen ska vi iväg och överlämna en present eftersom det inte finns tid imorgon då kalaset egentligen är.

Imorgon skulle jag också varit på massage men eftersom jag inte kan klona mig så många gånger fick jag boka om och massören ställer upp på en extratid idag. Stort TACK, Jonas för det!
Direkt efter jobbet har yngste sonen först klasskampsfotboll och sen löpartävling (900 meter bara), och direkt efter det är det vårkonsert med musikskolan för den andra sonen.

Sen måste jag hem och packa och fixa lite matlådor till barnen som de kan ha när de är lediga från skolan i slutet av veckan.

Packningen måste vara klar imorgon kväll för sen åker jag direkt från jobbet på onsdag till Stockholm. Puh!

Dessutom börjar jag bli lite nervös nu. Men jag tror det är mest för att jag inte har kontroll på allt än. Ska ut i skogen och bara andas sen.

Lunchtime nu...

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå så bra Sandra!
    Det är helt normalt du känner dig så.
    Lycka till!
    kram

    SvaraRadera
  2. Man är alltid uppskruvad innan det är något speciellt på gång, tror det är ett sätt för kroppen att förbereda sig, bara att låta det flyta på. LYCKA TILL nu !!!

    SvaraRadera