Jag skriver...

onsdag 22 maj 2013

I skorna igen

Så var första passet avklarat efter återhämtningstiden. Jag drog ut direkt efter jobbet i måndags tillsammans med sambon. Vi tog oss upp genom skogen till vattentornet och sen hem igen. Fick nästan ihop 5 km och känslan var god. Lite känningar i mina baksidor hade jag, men jag jobbar med att stretcha dom minst 2 gånger per dag nu.

Vi lyckades klara oss utan regn. Det regnade under arbetsdagen, var uppehåll när vi cyklade hem och sen när vi sprang. Sen kom regnet tillbaka lagomt tills vi var klara. Ibland ska man ha tur!


Igår passade jag på att ta en kort tur medan sonen spelade klasskampen i fotboll. Sprang en omväg genom skogen och stannade efter 6,5 km och kollade på matchen. Sen rullade jag hem, nerför och fick ihop lite drygt 8,5 km. Det kändes riktigt bra och kroppen känns över förväntan pigg.
Det är gött det!

Har sprungit i mina Hoka nu och de känns jättesköna. Det känns lite som en vanesak att springa i dom. Igår var första gången jag sprang stigar i skogen med dom och jag trodde det skulle bli lite klumpigt bland stenar och rötter. Men skorna "svalde" ojämnheterna och det fungerade riktigt bra.

Jag och mina stora skor. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar