Jag skriver...

måndag 8 april 2013

Nålstucken

Jag har klarat mig utan skador länge och har sällan problem med smärta här o var.
Det som är min svaga punkt på långa tävlingar är ju mina känsliga fötter. 
När jag var yngre hade jag också problem med min rygg men sen jag började träna alltmer så har de bekymren blivit mer och mer sällsynta. Men ibland kommer de ändå.
Jag har nu under en tid haft lite ont i mina baksidor, upp mot rumpan. Jag har haft mina aningar att det kommer från ryggen. Båda sidor, vilket jag tycker är bra. Har jag bara på en sida är det större risk att det är en skada. Är det båda är det nåt annat (kan va iaf).
Men det är mina problemområden, så de finns trots allt.

För att vara helt fit for fight till VM vill jag ha en service på mig själv och att någon kunnig kollar igenom så allt ser rätt ut i ryggen och resten av kroppen. I somras besökte jag Peppe på CAM i Karlstad. Han ingav ett mycket stort förtroende med sin kunskap. Han tyckte att allt såg bra ut då (och mina ben var lika långa) och jag behövde inte komma tillbaka. Bara det liksom, inte någon som vill att man kommer tillbaka hundra gånger för att mjölka pengar ur en.

Eftersom jag fick sånt stort förtroende för honom sist bokade jag in mig även nu. I fredags var det dags. (Jag hade yngsta sonen med, det är han som agerat fotograf) Jag fick klä av mig kläderna och han mätte mina ben. Det ena var mycket längre än det andra. Jag var helt stel och sned. Han la mig under värme och drog sen rätt både rygg och nacke.

Sen tryckte han in nålar på sidan av rumpan. Det gjorde ont! Jag var så spänd och hård att nålen vek sig. Den gick inte in först. Sen kopplade han ström på. Det ryckte och dallrade. ;) Jag blev lämnad i rummet. När han sen kom tillbaka, ökade han styrkan ytterligare.

Min rumpa ;)
När jag sen blev av med nålarna kändes det lite som träningsvärk i de musklerna.

Sen blev det ju 2 dagars vila för kroppen i helgen så nu ska det bli spännande att se hur kroppen känns framöver. Jag har ett återbesök efter TEC så vi ser så att det inte hoppat fel i ryggen igen.
För när ryggen blir sned så springer jag snett. Många steg ger stort snedslitage på kroppen. Och i längden kan det ge en skada.
Det gäller att serva kroppen, den ska ta mig långt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar