Jag skriver...

torsdag 25 april 2013

Löparglädje!

Gårdagens fartpass och TRX satt i kroppen imorse. Jag kände mig lite stel och seg. Packade ändå med springgrejer för en lunchtur. Det var kallt i morse när jag cyklade till jobbet men på lunchen sken solen och jag var nog klädd lite för varmt.

Drog iväg i solen. Benen rullade på rätt bra alltså. Tittade på klockan, 5 min-fart. Hm, jag som var seg. Kom in i lunken och fortsatte. Solen i ansiktet och vinden i ryggen. Motlut, men vad gör det, jag gillar ju backar!
Jäsiken va gött det var! Riktig löparglädje!

Äh, jag tar smällen och tar långlunch, får jobba ikapp senare. Har ändå fått undan rätt bra i veckan. Styr iväg på en längre tur och hittar en fin vattenpöl. (!)
Kärlek! Kärlek till solen, våren och starka löparben. Kärlek till löpningen!

Grusvägen är precis lagomt mjuk och fötterna bara studdsar mot den. Musiken i mina öron gör mig så glad. Jag sjunger lite!


Bäckar porlar längs vägen och min favoritbäck är öppen och vattnet rinner med en väldig fart. Jag kan inte låta bli att stanna och dricka lite. Det smakar fantastiskt gott. Det är en skön känsla att sitta där på huk i skogen och dricka vatten ur en bäck. Jag känner mig som en urmänniska. :)

Favoritbäcken ser bättre ut i verkligheten än på bild.
Nu går det nerför och jag har motvind. Benen går fortfarande väldigt lätt. Jag får se 2 gulklädda personer längre fram vid en stolptrafo. Det är min älskade sambo och en arbetskamrat. Stannar 2 sekunder, säger hej och får mig en puss och fortsätter! Vilken dag! Vilken underbar löpning!

Stannar klockan på 18,7 km i under 5-fart! Så gött, mina vänner! Så gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar