Jag skriver...

måndag 1 april 2013

Kvalitetspass

Kvalitetspass, så kallas ju ofta typ intervaller,  backpass osv. Idag sprang jag ett riktigt Kvalitetspass,  ett pass med livskvalitet!

Efter frukosten imorse såg jag av en slump att det lyste i min gamla mobil. Den ligger mest med ljudlös på. Det var ett sms från Daniel som ville springa i skogen. Självklart hänger jag på. Det är ju det bästa jag vet!
Skidspåren låg kvar bitvis men det var också bitar med barmark. Skidspåren var springbara med hård packad snö. Där milbanan viker av till 16 km-spåret låg snön nästan orörd. Endast en person hade tagit sig fram före oss på stigen. Det var jobbigt att springa i, men samtidigt kul. Solen sken och det var helt underbart.

Vi sprang och gick omvartannat. Livskvalitet på hög nivå! Solen sken oss i ansiktet och vi njöt.
När vi kom ut till milspåret igen jublade vi över 2 meter stig med barmark. Sen övergick jublet i ett weeee. För där låg en stor huggorm! Årets första!


Vi fortsatte ut på vägen och vidare hem. 21 härliga kvalitetskm'ar. Vilken tur att jag kollade in min gamla mobil imorse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar