Jag skriver...

torsdag 11 april 2013

Klar

Igår kväll bokade jag in en morgonlöpningsdejt med Ulrica. Det är trevligt med sällskap. Men det kräver också att jag inte försover mig eller får andra planer. Därför sov jag lite oroligt. Vaknade och funderade på om det var dags att stiga upp flera gånger. En gång var klockan bara halv två. Sen drömde jag en massa konstiga saker, att jag var ute med en arbetskamrat och vi krockade med ett trafikljus och att jag hade klippt av mig allt hår och ångrade mig och grät och drog i det för att det skulle växa ut igen. Var så glad när jag vaknade och såg i spegeln att det var kvar. Haha, undrar vart allt kommer ifrån?!

Mötte upp Ulrica och vi sprang ut mot Picasso. Den lätta känslan jag hade i benen igår var som bortblåst och det kändes som om världen skakade lite grann när jag satte ner mina betongben. Det tog nog 4-5 km innan jag kände mig ok i ben och fötter. De kändes så stela och tunga. Men så höll vi också 5-fart kl 6 på morgonen. Det kan ju vara en bidragande orsak?! Jag brukar inte springa så fort på morgonen.
Sen sprang vi genom skogen tillbaka, upp till Björkvallen på mtb-leden som var isig och hal och farten sjönk. Vände hem igen och fick ihop nästan 15 km. Ett riktigt bra morgonpass med lite högre fart men ändå låg fin puls.

Nu känner jag mig klar för start och ska vila både ikväll och imorgon. Har ju redan gjort 60 km den här veckan och med lördagens 80 blir det bra mängd.

Picasso en annan morgon då det var lite grönare ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar