Jag skriver...

fredag 26 april 2013

Hokad morgonlöpning

Startade lite senare på min morgonjogg i morse. Kom iväg kvart i sju. Tänkte mig ta korta turen till jobbet, 12 km, men valde att ta vägen längs vattnet. Då blir det nån km extra tänkte jag, men det visade sig vara 3 km. Hoka-skorna kändes bra. De sitter gött på foten och det enda jag kan "klaga" lite på är att vänster stortå tar i taket på skon. Annars sitter de bra.

Det är väldigt gung i dom och det känns lite som att cykla mountinbike på landsväg. Lite svajigt och att kraften går ner istället för fram. Det kan ju va ovana också.

Jag tyckte också det kändes lite jobbigt i början men om det beror på skorna eller mina två pass med högre fart de sista dagarna har jag svårt att säga. Det lättade mot slutet i alla fall. Det kändes som om jag sprang jättelångsamt men det visade sig sen vara 5:10 i snitt.

Summa summarum känns det mer positivt än negativt i alla fall. Jag är inte helt såld än. Kanske kommer jag bli?! Vem vet? Eller så går jag tillbaka till mina låga skor?

 Jag ska testa att springa lite längre i dom i helgen. Det blir ett sista långpass innan VM.

Lyssnade för övrigt på Magnus Ugglas låt i morse; Vi ska till VM! Konstaterar att det bara är 2 veckor kvar... Coolt!

1 kommentar:

  1. Lite ovanligt att testa en helt ny typ av sko innan ett VM, hoppas det inte sabbar formtoppen. Lycka till önskar ett vardagsmotionerande hammaröbo.

    /Thomas Almberg

    SvaraRadera