Jag skriver...

onsdag 24 april 2013

Friskvård på jobbet

Två gånger om året har vi Friskvårdstimmar med jobbet. Idag tillbringade vi eftermiddagen på badhuset.
Vi fick tillgång till hela anläggningen, gym, bad, relax och 2 arrangerade pass.

Jag började i gymmet på hamsterbandet. Tänkte mig ett pass med lite högre fart. Jag har läst på Johannas blogg om ett bra pass. Nu hann jag inte med hela men det blev ändå väldigt bra.
Jag började med 2 km i 5:30-fart.
Sen ökade jag till 4:37-fart (13 km/h) i 5 km. Det kändes bra och avslappnat, trots den höga farten.
Sen joggade jag en km i 5:30 igen.
Efter det var det dags för nästa intervall; 4 km i 4:27-fart (13,5 km/h). Det kändes ok i början men var tufft på slutet. Sen hann jag tyvärr inte mer eftersom passet jag bokat in mig på började. 20 minuter TRX (som blev 30 minuter). Galet jobbigt och mycket bra träning. Softade sen i ångbastun och bubbelpoolen innan jag åkte hem och firade min älskade stora son som fyller 11 år idag. Han fick en ny cykel och blev överlycklig. Goa ungen!

Skulle för övrigt kunna tänka mig att ha sånna här dagar, jobba halvtid, träna på arbetstid och komma hem nytränad, duschad och ren. Känns helt rätt känner jag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar