Jag skriver...

onsdag 6 mars 2013

Tid med PT idag!

Jag vet att jag behöver styrketräna men ärligt talat så tycker jag det är så förbaskat skittråkigt. Jag känner mig inte bekväm inne på ett gym. Det kan ju visserligen bero på ovana men ändå.

Men för att orka springa långt och länge behöver jag träna även andra muskler än löpmuskler. Det är en av anledningarna till att jag går och boxas då och då.
Men för att hålla mig skadefri och stark behöver jag även träna styrka. När jag besökt gymmet, har jag liksom inte vetat vad jag skulle göra. Mest dragit i nån maskin här, svingat nån kettlebell där och så slutar det ändå med att jag springer istället.

Idag har jag därför bokat en tid med en PT som ska hjälpa mig att göra ett styrketräningsprogram.

Jag hoppas att det kommer bli mer givande att gå till gymmet när jag vet vad jag ska göra där. Kanske får jag dessutom upp lite motivation och inspiration när jag ser resultat. För eftersom jag inte tränat på det viset tidigare tror jag att jag kommer att se/känna resultat ganska snart.

Dags att cykla iväg!

Dags att få mer än starka ben!

1 kommentar:

  1. Du kommer säkert att se någon skillnad snart!
    Bra att träna styrka! Du som springer så långt!!

    SvaraRadera