Jag skriver...

tisdag 12 mars 2013

Planera och prioritera

Som alla andra har jag 24 timmar per dygn att fylla. För att kunna jobba heltid, vara en bra mamma, en fin sambo, träna och samtidigt kunna leva och göra lite andra saker krävs planering och prioritering.
Igår hade jag en träningsfri dag. Det betyder dock inte att jag satt och gjorde ingenting. För att resten av veckan ska flyta på så planerade och förberedde jag följande.

Direkt efter jobbet tog vi bilen till Ica och storhandlade. När vi kom hem lagade vi mat och samlade hem barnen. Åt gott och satt samlade runt matbordet.
Därefter tog vi kaffe och glass till efterrätt och firade att vi var alla fyra igen, som vi inte varit på ett tag.

Sen tog sambon tag i monteringen av en (sko)garderob till hallen. Jag ställde mig vid spisen igen. Lagade 5 frukostlådor, 6 matlådor och bakade bröd.

Sen hjälpte jag sonen med läxan så den skulle vara klar, trots att den inte ska in förrän i slutet av veckan, men då har vi inte lika mycket tid.

Nu har vi bra matlådor i frysen att ta till då tiden är knapp och frukosten är fixad ett par dagar. Vi har gott bröd hemma utan en massa kemikalier och e-nummer.

Bara man planerar och förbereder så går det mesta att lösa.

Idag har jag därför tid att gå och boxas i 1,5 timme. :)
Nu har jag dessutom haft 2 löpfria dagar så jag längtar ut lite. Imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar