Jag skriver...

fredag 8 mars 2013

Lätta steg

Min första tanke var att vila idag. Jag ska ju springa långt imorgon. Men imorse när vi satt och tog en kaffe innan jobbet kollade jag vädret för lunchen och det visade en stor sol, nästan vindstilla och 1 plusgrad.

Går inte att motstå!

Snabbt slängde jag ihop mina springgrejer och tog med dom till jobbet.
Förmiddagen på jobbet var hektisk med massor av arbetsuppgifter. Jag har varit på samma arbetsplats rätt många år nu så jag har liksom blivit back-up för flera arbetskamrater. Det är roligt och omväxlande men just nu är det 3 personer borta som jag ska täcka upp det viktigaste för. Samtidigt som jag ska göra mina egna arbetsuppgifter. Det kan bli mycket. Jag lyckades få iväg en uppgift som det var bråttom med och styra bort en annan uppgift.
Det var skönt att bli klar, ett tag trodde jag att mitt lunchpass skulle frysa inne. Men jag fixade det!

Drog iväg strax före 12. Solen sken och värmde riktigt. Jag var på så himla gott humör! Log och hälsade på alla jag mötte, kända som okända.
Det är fredag mina vänner! :) Imorgon ska jag träffa lite gött folk i Skövde och springa i solen.
Livet ler mot mig!

Stegen var lätta idag. Trots att det gick uppför hamnade jag i 5-fart. Det är inte vanligt för min del nu för tiden. Jag spelade en gammal spellista, jag sjöng, ja oj oj va jag sjöng! Undrar om nån hörde mig?!

11 km blev resultatet i under 5-fart. Pigg och glad fortsatte jag sen med högen av arbetsuppgifter.

Visar många tänder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar