Jag skriver...

måndag 21 januari 2013

Vila efter 17

Igår när jag gick och la mig levde min mage om som tusan. Det knorrade och morrade. Den kändes uppsvälld och tankar om kräksjuka kom sakta krypande. Jag har träffat sånna som visat sig blivit sjuka strax därefter så risken att bli smittad har funnits.

Det tog drygt två timmar innan jag somnade och jag mådde illa. Inte kul.
Jag vakande flera gånger under de 4 timmar som gick mellan jag tittade på klockan sista gången och den ringde på morgonen. Känslan i magen var oförändrad och den mullrade som värsta V8-lastbilen. Jag funderade på om det var nån typ av magsjuka ändå, och om jag skulle stanna hemma från jobbet för att inte smitta mina arbetskamrater.

Till slut beslutade jag mig ändå att gå iväg. Det känns ju inte som nån sjukdom att vara hemma från jobbet för att magen låter och kör. Men jag hade ingen matlust och inte ens kaffet smakade bra.
Jag hoppade över frukosten och åt först vid lunch. Det känns bättre men inte helt hundra.

Planen var att springa hem från jobbet idag. Jag hade alla grejer med. Men jag stod över. Jag är riktigt trött av bristen på sömn och jag mår fortfarande lite lätt illa.

Jag vilar idag. Jag har ändå kört 17 dagar på raken nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar