Jag skriver...

fredag 4 januari 2013

Turmat

Idag steg jag upp mitt i natten, det var iaf så det kändes. Men klockan visade 6.50 så det var i allra högsta grad morgon. Jag vaknade mitt i en hemsk mardröm. Jag drömde att det växte gröna, tjocka gräshår på hela mina ben och det kröp fästingar överallt på hela benen. Dessutom rökte jag. Inte bara en, utan tre cigg åt gången. Det var alltså en ren befrielse att vakna! Haha!!

Idag har vi varit i Örebro och jag skulle springa före. Jag steg alltså upp och begav mig ut i morgonen. Jag gillar ju att springa på morgonen, men idag kändes kroppen stel och tung. Ingen extra energi alls, noll löpkänsla.
Istället för att stressas av den låga farten drog jag ner ännu mer. Jag sprang så långsamt att det var jättebekvämt och njöt av morgonen istället. Dryga 19 km senare var jag hemma i den sköna duschen och till den goa frukosten.

I Örebro besökte vi XXL och jag har planerat testa frystorkad mat innan Espoo, därför passade jag på att köpa lite. Jag tänker mig nämligen ta med det och då måste jag ju testa före. Maten var ju ingen höjdare sist. Learning by doing, liksom. ;)
Jag köpte två olika sorter. Det stod Turmat på. ;) Det måste ju va ett bra tecken på en tävling. Fast det kanske inte krävs så mycket tur på en 24-timmars, men lite kanske?! Hihi...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar