Jag skriver...

onsdag 16 januari 2013

Transportlöpning

Det började ju yra snö igår morse och när jag steg upp i morse så snöade det fortfarande. Det är inga jättemängder som kommit ner, men kanske 5-6 cm. Jag lämnade ju min cykel på jobbet så det blev transportlöpning till jobbet imorse. Jag slängde på mig ryggan med färska underkläder, lite smink och resten fanns ju som sagt kvar på jobbet.

Det var oplogat ute och foten gled runt lite. På grusvägen var det is under snön så det blev lite av en Bambi men jag sjöng på mina favoritsånger och lallade på i snön.
Jag har sagt det förut men det tål att upprepas, men det är så mysigt i mörkret med pannlampan.
Snön gnistrade från träden och vägen var bitvis helt orörd. Jag var liksom först. Det fanns bara min spår. Lite magiskt faktiskt.

Synd att det är så svårt att fånga det vackra på bild.
Nu ska jag i alla fall få med mina saker och cykla hem i eftermiddag. Benen ska få lite vila ända fram till imorgon kväll. Då ska jag ta mig en tur medan sonen tränar fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar