Jag skriver...

söndag 6 januari 2013

Pers på hamsterbandet

Idag är sista dagen på min julledighet. Imorgon är det in i rutinerna igen.
När jag klev ur sängen imorse hade mina vader krympt. De var jättekorta och det var svårt att ta ut steget. Skidåkningen igår har satt sina spår... Men efter en stund kändes lite bättre ändå.

Vi drog till badhuset idag, barnen och jag. De badade och jag gick till gymmet. Där ställde jag mig på hamsterbandet. Vet inte om jag någonsin stått ut en hel mil på löpband förut men idag sprang jag 90 minuter. Pers! :)
Bra träning med tanke på Espoo. Att vänja sig vid att springa inne och att stänga av hjärnan, eller rättare sagt att fokusera på annat än att man springer och inte kommer nån vart.
Sen kom barnen från bassängen och var hungriga så jag fick hoppa av och gå och köpa nåt ätbart till dom. Efter det körde jag lite styrka med kettlebell och hantlar. Riktigt gött!

Jag har påbörjat "Projekt helare fötter" och smörjer dom varje dag. Jag får ju alltid stora blåsor av långa lopp. Blåsorna sitter under själva förhårdnaden så de blir så djupa och gör jätteont. Hade de bara varit "vanliga" blåsor så gör det ju ont när de spricker och sen försvinner smärtan. Men de här gör ju så vansinnigt ont eftersom de går ner i fotköttet. Tanken med att smörja är att hålla dom mjukare och förminska förhårdnaden. Men å andra sidan är ju förhårdnaden ett skydd också. jaja..
Det kan ju iaf inte göra dom sämre med lite smörj. Vi får se om de håller längre i slutet av februari. Det är iaf värt ett försök. Håll tummarna!

Imorgon ska jag springa ute igen. Det är ändå det skönaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar