Jag skriver...

torsdag 17 januari 2013

Häng med på långpass!

Nästa lördag, den 26 januari, planerar jag att springa från Kristinehamn till Karlstad. Det blir en sträcka på 45-50 km. Vi samlas 9.05 vid stationen i Kristinehamn. Då inkommer nämligen buss 500 från Karlstad.
Tempot kommer hamna runt 6 min/km, men självklart springer vi inte ifrån någon och underlaget är mestadels asfalt och grusväg.


Vi passerar ett par ställen det går att handla proviant på, bla Ölme och Väse.
Det finns bussförbindelse från lite olika ställen om man inte vill springa hela vägen. Tex går det att springa med i början och ta bussen hem eller möta upp efter vägen och springa med i slutet.
Här finner ni tidtabellen.

Det finns ett evenemang på Facebook skapat. Här finns mer information.

Jag kommer ha mobilen med hela vägen så är du intresserad och vill möta upp så hör av dig före så får du mitt nummer så vi kan stämma av och inte springer om varandra.

Det vore kul om vi blev ett gäng!

Reflexväst på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar