Jag skriver...

söndag 27 januari 2013

Dagens

Dagens...
  • antal timmas nattsömn - 11 timmar.
  • frunch - 2 skivor mandelbröd med smör, ost, kassler, stekt ägg och massa grönsaker.
  • middag - Skinkstek med brysselkål, tomatsallad och stor grönsallad.
  • efterrätt - saffranspannacotta.
  • löpning - nästan 15 km i snöstorm med rätt sega ben.
  • "äntligen är det gjort" - jullådorna har burits upp på vinden.
  • städning - dammsugning och småplock.
  • tvätt - vikningen och sortering.
  • summering av veckans löpta mil - 11,5 mil
  • "men vad är det som rör sig?" - 3 rådjur kom just förbi när jag skulle försöka ta en bild genom fönstret på snöstormen utanför.
Dom mörkare klumparna är alltså rådjur...
 Dagens löpning blev alltså en seg historia. Benen kändes inte riktigt jättespänstiga. Men det kändes ändå rätt skönt när jag sprang iväg. Jag tog det lugnt och det snöade lite lätt men inget som liksom störde. Det var inte förrän jag vände efter ca 7 km som jag förstod att jag hade haft vinden i ryggen. Det hade börjat snöa ännu mer och vinden kom snett framifrån. Snöflingorna satt som kaststjärnor i mina känsliga ögon. Jag sprang och blundade lite och sen tittade jag på ett öga i taget. Jag ångrade djupt att jag inte hade tagit glasögon på mig.
Det blev moddigare och moddigare så jag bestämde mig för att dra mig hemåt.
Jag hade nog tänkt springa minst 20 km men det blev inte ens 15. Men så får det va ibland. Det är inget jag hänger läpp över. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar