Jag skriver...

fredag 7 december 2012

3-miladag igen

Imorse sprang jag till jobbet, vanliga springvägen över Posseberg som är knappt 17,5 km. Det var 6 minusgrader och nästan vindstilla. Helt perfekt alltså!

Det var så otroligt vackert ute! Jag hade pannlampan tänd en stund i skogen men så fort jag kom ut där det var mer öppet kunde jag springa utan. Snön lyste upp tillvaron och trädens grenar täcktes av snö. Otroligt fint!
Vägen var inte plogad så jag sprang i hjulsåret. Luffsade på. Njöt!

Jag stannade efter några km för att ta en bild, men jag ångade så, tydligen, så allt man ser på bilden är bara dimma. Svårt att återge denna magiska morgon, men nån (bra) bild på det blev det iaf inte. :)

Löpvägen (finns på riktigt i Sälen) till jobbet, den bästa vägen. :)
När jag skulle hem från jobbet, tog jag vägen över Hultet. Det har snöat lite mer under dagen och jag hoppas det får ligga kvar. Tänk om det äntligen blir en riktig vinter igen!
Det var knöligt på stigen i skogen. Det är rätt stenigt där och med 15 cm snö syns inte stenarna. Men det är bara och dra ner farten och pulsa fram. Det är gött det!

Trivs riktigt bra med Speedcross'en nu faktiskt.

Mysig, vintrig stig mellan jobbet och Hultet.

Cashar in 3 mil idag, igen.

Nu är jag duschad och ska bara äta. Sen drar vi mot Örebro!

Trevlig fredag på er! :)

2 kommentarer:

  1. Intressant att veta om vad du tycker om dina SpeedCross. Jag har också ett par som jag använder på terräng. Jag tyckte de var hårda när jag använde dem i somras.
    Fukar de bra i snön? Har du löparkänsla i dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu på vintern när det är snöigt har SpeedCross'en visat sig passa mig bra. Den har bra fäste på snön och jag håller mig torr och varm om fötterna.
      Löpkänslan är väl inget att hurra för. Lite klumpig men i snön springer jag lite långsammare ändå så det funkar bra. :)

      Radera