Jag skriver...

tisdag 6 november 2012

Mysmåndag och tjugotisdag

Igår frös jag nästan ihjäl när jag cyklade hem från jobbet, i regnet. Mina tunna tights värmde inte ett dugg (hade jag iofs inte förväntat mig heller, men ändå) och mina lår var illröda när jag kom hem. Åh, det var så gött att komma hem i värmen, sätta på en kopp kaffe och mina älskade barn kom hem efter en vecka hos sin pappa. Jag njöt!

Tillsammans fixade vi maten och satt tillsammans och åt. Sånt gillar jag. Äta i lugn och ro, tillsammans. Mmm... Jag hade sen länge bestämt mig för att helvila och låste dörren om mig när jag kom hem. Nu skulle jag inte behöva gå ut nåt mer idag...

Men efter maten ville sambon springa en kort sväng. Och självklart ville jag följa med! Så vi drog iväg ut mot skärgården, efter 2,5 km vände vi, och hemma hade vi fått ihop 5 km och var varma och goa (läs svettiga). En, för mig, kortare tur men en riktigt mysig sån. Det är så härligt att springa tillsammans!

En annan löptur tillsammans
Imorse steg jag upp ett par minuter efter 5 och stack ut på en morgontur. Vi var tre stycken imorse, det var jag, min pannlampa och min musik. ;) Tiden gick fort, men inte mina ben. Jag tog det lugnt, lyssnade på musik och lullade på.
Morgonturen hann bli över 20 km innan jag var hemma.
När jag kom hem väckte jag barnen, duschade och tog cykeln till jobbet. Det är allt bra skönt med morgonpass. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar