Jag skriver...

tisdag 27 november 2012

Hundraen

101 km fick jag till förra veckan. Jag är riktigt nöjd och lite förvånad att det just nu går så lätt att springa och jag kan hålla drygt 5-fart utan att det är jobbigt alls. Det är rätt gött!

I söndags lät jag playstation vakta barnen medan jag sprang en sväng. Jag tror barnen hade det rätt kul utan mig. Little big planet är ett riktigt roligt spel för er som undrar. :) Jag tog vägen längs vattnet ut till Kroksvik och sen via Sunnäs till Ölme och hem. Det blev en tur på 26,5 km och avslutade alltså veckans 10 mil.

Igår tänkte jag först inte springa alls. Dagen tillbringades i Karlstad på Inspiration 12. Många duktiga, intressanta och tänkvärda talare. Men det blev ändå en stillasittande dag. Vindbyarna kändes rejält i bilen på vägen hem och jag tänkte mig en filmkväll under filten medan regnet smattrade på rutan. Det var dessutom bara 2 grader ute.

Men när jag kom hem var det ingen hemma. Jag käkade lite och tänkte att jag tar en liten sväng ändå. Messade några komisar men ingen hade möjlighet att hänga med. Jag klädde mig i regnställ och keps. Iphonen (som jag har ljudboken i) hade slut på batteri så det fick bli musik i öronen. Ut i regnet och vinden!
Så här såg jag ut, bortsett från andra skor.
Det var inte alls så oskönt ute som jag först trott. Visst blåste det rejält på de öppna ytorna och vinden slet hårt i kläderna och hästsvansen. Men musiken förde mig framåt och det kändes så himla bra! Motvinden var tuff men jag kurade ihop mig och matade på. Kroppen kändes så stark!!

Med nästan 18 km i benen med 5:04 i snitt kunde jag ta en skön, varm dusch. Sambon hade kommit hem och senare kom även barnen och sov hos oss.
Det blev alltså en myskväll ändå. Skön löpning och alla mina grabbar samlade i soffan efteråt. Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar