Jag skriver...

söndag 11 november 2012

Dagarna som gick...

Nu har det gått flera dagar sen jag skrev sist. Det har ändå blivit ett par mil i benen.

Onsdagen startade jag återigen med ett morgonpass. Jag börjar gilla dom mer och mer. Det är skönt att komma till jobbet och vara nyduschad och nysprungen.

Torsdagen tog jag som vilodag och sen startade jag fredagen med att springa till jobbet. Det var en fin morgon. Lite kallt men jag var helt rätt klädd så jag frös inte ett dugg. På eftermiddagen mötte jag upp Annica. Det var superlängesen vi sprang tillsammans så det var riktigt himla skoj att få tjata bort en mil i stan tillsammans med henne. Sen tog jag mig hem och myste med mina barn. Mina underbara ungar!
En fin fredag med över 3 mil i benen och ändå en massa tid över till familjen.


När jag somnade sov jag nästan 12 timmar igen. Det är skönt med helg och sovmorgon. Vi hade tänkt att gå på loppisar på lördag förmiddag, men eftersom vi vaknade så sent så hann vi inte. Men det gör ju inte så mycket. Barnen drog sen iväg till sina kompisar och sambon hjälpte en arbetskamrat med att ta upp båten så jag blev ensam hemma. Jag drog på mig springkläderna och sprang ut. Det var varmt och skönt ute, typ 8 grader. Tobias ringde mig och vi pratade en lång stund. Trevligt med sällskap i telefon på rundan. Jag hade inget vatten med mig så jag stannade och drack i 2 bäckar. Tänk vilken lyx det är i Sverige att man bara kan dricka direkt i skogen. Vi är verkligen bortskämda.

Det kändes riktigt bra och dryga 26 km försvann bakom mig.

Idag gick barnen till sin pappa för att krama honom lite extra på fars dag så jag hann ta en mil i skogen innan min pappa kom på besök.

Trots att jag inte tycker jag springer så mycket så kan jag ändå summera över 10 mil den här veckan. Det är riktigt långt för att vara en "barnvecka". Nu klarar ju sig barnen ensamma en stund så det har ju blivit lite mindre pass och pussling hemma.

Det känns bra när jag springer och jag känner mig stark och motiverad igen. Roligt! Nästa vecka blir en riktig mängdvecka med KUL-helgen i Jönköping som final. Det ser jag fram emot, att träffa lite goa löparkompisar igen. :)
Foto: Johan Stegfors X-kross

3 kommentarer:

  1. När jag satt och läste ditt inlägg just nu, Sandra, så insåg jag vilken otroligt inspirerande människa du är -med både löpning och din allmänna inställning till livet. Ville bara att du skulle veta det!

    Ha en fortsatt bra dag!

    /Markus Karlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) :)
      Va glad jag blir för dina ord!

      Ha en bra dag du med. :)

      Radera
  2. Vi syns till helgen :-)

    SvaraRadera