Jag skriver...

onsdag 17 oktober 2012

Skorna...

 Imorse tänkte jag mig springa till jobbet. Jag klev upp och såg att det spöregnade. Äsch! Jag kollade vädret och såg att det skulle klarna upp framåt lunch. Jag brukar inte banga för lite regn men jag kände verkligen inte för att springa i kallt regn, just idag.
Jag springer hem istället, tänkte jag.

Sminkade mig och klädde mig och ser sen att regnet upphört...
Ja men då kör jag då! Bytte kläder igen och sprang iväg.

Jag tog på mig speedcrossen igen och reagerade återigen på att de kändes så tunga. Visserligen sprang jag inte i terräng, men de kändes som klumpfot. Ingen löpkänsla alls.


Salomon Speedcross

Jag försökte hålla ner farten och komma in i nån typ av tävlingsfart men det var svårt. Hamnade strax över 5 min-fart. Efter typ en mil saktade jag ner och lullade på i sakta mak. Inget problem egentligen... ;)
Lite drygt 18 km fick jag ihop.

Sminkad på morgonpasset, inte vanligt :)
Tänkte på om det är jag som har låga fotknölar eller om det är skorna som är höga. Oavsett vilket sved det som en eld på fötterna när jag duschade. Efter bara 18 km... Alltså kommer jag inte springa 80 km i dessa på lördag. :( Attans!
Nu vet jag inte hur jag ska göra...

1 kommentar:

  1. Jag tycker exakt likadant om mina speedcross om jag ska vara ärlig.. fellcross däremot är jag FÖRÄLSKAD I!!! Borde passa dig mycket bättre :)

    SvaraRadera