Jag skriver...

lördag 27 oktober 2012

Mässa och shopping

Imorse begav vi oss mot Jönköping och Svenska Sportmässan. Utanför Mariestad mött vi upp sambons syster och hennes sambo och så åkte vi tillsammans ner. Elmia är ju rätt stort och vi hade nog alla ganska stora förväntningar att det skulle vara en ganska stor mässa. Det var även en resemässa samtidigt så det skulle bli kul att tillbringa dagen på Elmia.

När vi kommer in ser vi att det bara är en hall som är öppen och det är ganska litet. Det finns 2 montrar med kläder där det är mest folk. I övrigt är det ganska glest och inte så mycket att titta på. Lite cyklar, En Svensk Klassiker och några andra montrar.

Här var det mest folk


 Resemässan är ännu mindre och har kanske 10 montrar.



En dryg timme och så hade vi sett allt. Vi köper lite kläder och en hjälm och drar oss sen ut till A6 för en bit mat. Lite besvikna över att åka 20 mil enkel resa för så lite.

Vi shoppar lite på A6 och jag hittar en löparklänning! Jag gillar ju löparkjol och nu kommer jag även springa i klänning. Jättesnygg, tycker jag. Rosa var den också... ;)

Löparklänning :)
40 mil i bil. Nu är vi hemma igen och ska sätta oss framför en film. Myspys!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin löparklänning!!

    SvaraRadera
  2. 40 mil i bil! men klänningen var fin :-)

    SvaraRadera